Освітньо-професійна програма
Відбувається за освітньо-професійною програмою «Клінічна психологія та психологічна допомога» / «Clinical Psychology and Psychological Aid» зі спеціальності С4 «Психологія» / Psychology
Робоча група з розробка ОПП:
керівник Робочої групи:
Вячеслав Казміренко – професор, доктор психологічних наук, професор кафедри педагогіки, психології, медичного та фармацевтичного права Національного університету охорони здоров'я України імені П. Л. Шупика (гарант освітньо-професійної програми);
Члени проєктної групи:
Володимир Краснов – професор, доктор медичних наук, завідувач кафедри педагогіки, психології, медичного та фармацевтичного права Національного університету охорони здоров'я України імені П. Л. Шупика;
Галина Пилягіна – професор, доктор медичних наук, завідувач кафедри психіатрії, психотерапії та медичної психології Національного університету охорони здоров'я України імені П. Л. Шупика (гарант освітньо-професійної програми на другому (магістерському) рівні вищої освіти за спеціальністю 225 «Медична психологія»);
Леся Інжиєвська - доцент, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки, психології, медичного та фармацевтичного права Національного університету охорони здоров'я України імені П. Л. Шупика.
Лідія Юрковська – старший викладач кафедри педагогіки, психології, медичного та фармацевтичного права Національного університету охорони здоров'я України імені П. Л. Шупика.
Віталій Омелянович – професор, доктор медичних наук, професор кафедри загальної, дитячої, судової психіатрії і наркології Національного університету охорони здоров'я України імені П. Л. Шупика.
Мета програми: Формування у здобувачів системних знань і практичних умінь у сфері клінічної психології та психологічного консультування, розвиток здатності вирішувати складні професійні завдання та проблеми, надавати психологічну допомогу особам і спільнотам у психотравмуючих, кризових та екстремальних ситуаціях, а також здійснювати науково-дослідну діяльність у галузі психології.
ОПП С4 «Клінічна психологія та психологічна допомога» (2025 рік) ПОСИЛАННЯ
ОПП 053 «Клінічна психологія та психологічна допомога» з урахуванням зауважень акредитації (2025 рік) ПОСИЛАННЯ
ОПП 053 «Клінічна психологія та психологічна допомога» (2022 рік) ПОСИЛАННЯ
Навчальні плани
Для студентів набору 2025 року:
- Навчальний план ОЧНА ДЕННА форма набір 2025 ПОСИЛАННЯ
- Навчальний план ЗАОЧНА форма набір 2025 ПОСИЛАННЯ
- Робочій навчальний план ОЧНА ДЕННА форма набір 2025 ПОСИЛАННЯ
- Робочій навчальний план ЗАОЧНА форма набір 2025 ПОСИЛАННЯ
Для студентів набору 2024 року:
- Навчальний план ОЧНА ДЕННА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
- Навчальний план ЗАОЧНА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
- Робочій навчальний план ОЧНА ДЕННА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
- Робочій навчальний план ЗАОЧНА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
Робочі розклади занять
Графіки освітнього процесу: ПОСИЛАННЯ
Для студентів набору 2025 року:
ОЧНА ДЕННА ФОРМА
Розклад занять. Семестр 1 2025/2026 навч. рік. ОЧНА ДЕННА форма набір 2025 ПОСИЛАННЯ
ЗАОЧНА ФОРМА
Розклад занять. СЕСІЯ 1. Жовтень 2025. Семестр 1 2025/2026 навч. рік. ЗАОЧНА форма набір 2025 ПОСИЛАННЯ
Для студентів набору 2024 року:
ОЧНА ДЕННА ФОРМА
Розклад занять. Семестр 3 2025/2026 навч. рік. ОЧНА ДЕННА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
Розклад занять. Семестр 2 2024/2025 навч. рік. ОЧНА ДЕННА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
Розклад занять. Семестр 1 2024/2025 навч. рік. ОЧНА ДЕННА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
ЗАОЧНА ФОРМА
Розклад занять. СЕСІЯ 4. Вересень 2025. Семестр 3 2025/2025 навч. рік. ЗАОЧНА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
Розклад занять. СЕСІЯ 3. Червень 2025. Семестр 2 2024/2025 навч. рік. ЗАОЧНА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
Розклад занять. СЕСІЯ 2. Січень 2025. Семестр 1 2024/2025 навч. рік. ЗАОЧНА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
Розклад занять. СЕСІЯ 1. Жовтень 2024. Семестр 1 2024/2025 навч. рік. ЗАОЧНА форма набір 2024 ПОСИЛАННЯ
Обов'язкові компоненти ОПП
Навчально-методичні матеріали ПОСИЛАННЯ НА РЕПОЗИТАРІЙ
Для студентів набору 2025 року:
Робочі програми за спеціальністю С4 "Психологія" (2025)
ОК 1 Іноземна мова (за професійним спрямуванням) +СіЛАБУС
ОК 2 Методологія та організація наукових досліджень в сфері психічного здоров'я +СіЛАБУС
ОК 3 Інформаційно-комунікаційні технології та елементи науки про дані в психології +СіЛАБУС
ОК 4 Організаційно-правові та етико-деонтологічні засади професійної діяльності психолога +СіЛАБУС
ОК 5 Основи нейропсихології +СіЛАБУС
ОК 6 Психофізіологія в клінічній психології +СіЛАБУС
ОК 7 Патопсихологія та основи психопатології +СіЛАБУС
ОК 8 Актуальні питання соціальної психології в клінічному контексті +СіЛАБУС
ОК 9 Психологічна допомога особі при афективних розладах в несприятливих умовах життя +СіЛАБУС
ОК 10 Психологічний супровід осіб з психосоматичними і соматичними розладами (з врахуванням психо- та соматофармакотерапії) +СіЛАБУС
ОК 11 Технології психологічного тренінгу +СіЛАБУС
ОК 12 Психологія освіти дорослих (вища школа, БПР, психоосвіта та педагогічна майстерність, супервізія та наставництво) +СіЛАБУС
ОК 13 Спецпрактикум з клінічної психодіагностики +СіЛАБУС
ОК 14 Практикум з психологічної допомоги +СіЛАБУС
ОК 15 Практикум з психологічної допомоги та супроводу пацієнтів з психічними розладами (кейс-менеджмент на діагностичному, лікувальному та реабілітаційному етапах надання допомоги та психопрофілактики) +СіЛАБУС
ОК 16 Переддипломна практика
ОК 17 Підготовка та написання кваліфікаційної роботи магістра
ОК 18 Атестаційний екзамен
Для студентів набору 2024 року:
Робочі програми за спеціальністю 053 "Психологія" з урахуванням зауважень акредитації (2025)
- ОК1 Професійна комунікація іноземною мовою
- ОК2 Основи нейропсихології
- ОК3 Психофізіологія та порівняльна психологія
- ОК4 Клінічна патопсихологія та спецпрактикум з клінічної психодіагностики
- ОК5 Психологічна допомога при тривозі, фобіях та депресії
- ОК6 Практикум з психологічної допомоги
- ОК7 Технології психологічного тренінгу
- ОК8 Психологічний супровід осіб, які отримують психо-та соматофармакотерапію
- ОК9 Психологічний супровід та психокорекція при соматогенних та психосоматичних розладах
- ОК10 Організаційно-правові засади професійної діяльності психолога
- ОК11 Методологія та організація наукових досліджень в сфері психічного здоров'я
- ОК12 Інформаційні технології, математичні та статистичні методи в практиці клінічного психолога
- ОК13 Психологія педагогічної діяльності (вища школа / педагогічна майстерність)
- ОК 14 Переддипломна практика
- ОК 15 Підготовка та написання кваліфікаційної роботи магістра
- ОК 16 Атестаційний екзамен
Вибіркові компоненти ОПП
Для студентів набору 2025 року:
|
Вибіркові компоненти C4 "Психологія" (2025) |
Link (Робочі програми) |
Link (Сілабус) |
|
|
ВБ 1 |
Вибіркова компонента 1 |
||
|
ВБ 1.1 |
Експериментальна психологія та клінічна психодіагностика при соціальних зовнішніх ризиках (практикум) |
Link |
Link |
|
ВБ 1.2 |
Психологія сексуальності |
Link |
Link |
|
ВБ 1.3 |
Сімейна психологія та сімейна психокорекція осіб, які опинилися під впливом епідеміологічних, військових, економічних ризиків |
Link |
|
|
ВБ 1.4 |
Актуальні питання сучасної загальної психології |
Link |
|
|
ВБ 1.5 |
Методи кваліфікаційної оцінки психологічного стану та стану психічного здоров’я постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій та військових конфліктів (практикум) |
Link |
|
|
ВБ 2 |
Вибіркова компонента 2 |
||
|
ВБ 2.1 |
Основи екстремальної психології |
Link |
|
|
ВБ 2.2 |
Методи психологічної роботи зі стрес-асоційованими розладами |
Link |
Link |
|
ВБ 2.3 |
Технології когнітивно-біхевіоральної психотерапії |
Link |
|
|
ВБ 2.4 |
Основи індивідуальної та соціальної поведінки людини як компоненти психологічної допомоги та психокорекції. |
Link |
|
|
ВБ 2.5 |
Біопсихологія: еволюція поведінки людини та тварин |
Link |
Link |
|
ВБ 3 |
Вибіркова компонента 3 |
||
|
ВБ 3.1 |
Патопсихологія невротичних розділів |
||
|
ВБ 3.2 |
Психологія та патопсихологія при надзвичайних ситуаціях та у військових конфліктах |
||
|
ВБ 3.3 |
Нейропсихологія стрес-асоційованих, соматоформних та психосоматичних розладів |
||
|
ВБ 3.4 |
Вікові особливості патопсихологічних розладів |
||
|
ВБ 3.5 |
Конфліктологія |
||
|
ВБ 4 |
Вибіркова компонента 4 |
||
|
ВБ 4.1 |
Психодіагностика, психокорекція та психологічний супровід осіб з психічними розладами та членів їх сімей |
||
|
ВБ 4.2 |
Саморуйнівна поведінка (психодіагностика, кризові втручання, психокорекційна допомога) |
||
|
ВБ 4.3 |
Сугестія та аутосугестія в практичній психології |
||
|
ВБ 4.4 |
Групова психокорекційна робота в практичній та клінічній психології (технології та техніки) |
||
|
ВБ 4.5 |
Основи екзистенційної психотерапії |
||
|
ВБ 5 |
Вибіркова компонента 5 |
||
|
ВБ 5.1 |
Психологія адикцій |
Link |
|
|
ВБ 5.2 |
Військова психологія |
Link |
|
|
ВБ 5.3 |
Основи судово-психологічної експертизи |
Link |
Link |
|
ВБ 5.4 |
Сучасні напрями психотерапії |
Link |
|
|
ВБ 5.5 |
Міжпрофесійні взаємодія та комунікація та їх психологічні особливості в сфері охорони психічного здоров’я, а також за умов надзвичайних ситуацій та військових конфліктів |
Link |
|
|
ВБ 6 |
Вибіркова компонента 6 |
||
|
ВБ 6.1 |
Дитяча та підліткова психологія. психокорекція порушень розвитку |
Link |
Link |
|
ВБ 6.2 |
Базові навички консультування та психокорекції, психотерапії |
Link |
|
|
ВБ 6.3 |
Психоосвіта, психогігієна, психопрофілактика вживання алкоголю та психоактивних речовин |
Link |
|
|
ВБ 6.4 |
Арттерапія: теорія і практика |
Link |
|
|
ВБ 6.5 |
Вибрані питання етнокультурної психології в клінічному контексті |
Link |
Link |
Для студентів набору 2024 року:
|
Вибіркові компоненти 053 "Психологія" з урахуванням зауважень акредитації (2025) |
Link (Робочі програми) |
Link (Сілабус) |
|
|
Вибіркова компонента № 1: |
|||
|
ВБ 1.1 |
Експериментальна психологія та клінічна психодіагностика при соціальних зовнішніх ризиках (практикум) |
||
|
ВБ 1.2 |
Психологія сексуальності |
||
| ВБ 1.3 |
Сімейна психологія та сімейна психокорекція осіб, що опинилися під впливом епідеміологічних, військових, економічних ризиків |
||
| Вибіркова компонента № 2: | |||
|
ВБ 2.1 |
Міжпрофесійні взаємодія та комунікація та їх психологічні особливості в сфері охорони психічного здоров’я, а також за умов надзвичайних ситуацій та військових конфліктів |
||
|
ВБ 2.2 |
Методи кваліфікаційної оцінки психологічного стану та стану психічного здоров’я постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій та військових конфліктів (практикум) |
||
|
ВБ 2.3 |
Основи екстремальної психології |
||
| Вибіркова компонента № 3: | |||
| ВБ 3.1 | Методи психологічної роботи з постстресовими розладами | Link | Link |
| ВБ 3.2 | Технології когнітивно-біхевіоральної психотерапії | Link | Link |
| ВБ 3.3 |
Основи індивідуальної та соціальної поведінки людини як компоненти психологічної допомоги та психокорекції |
||
|
Вибіркова компонента № 4: |
|||
|
ВБ 4.1 |
Психологія та патопсихологія при надзвичайних ситуаціях та військових конфліктах |
||
|
ВБ 4.2 |
Нейропсихологічні аспекти надзвичайних ситуацій та військових конфліктів |
||
|
ВБ 4.3 |
Конфліктологія |
||
| Вибіркова компонента № 5: | |||
|
ВБ 5.1 |
Основи екзистенційної психотерапії |
||
|
ВБ 5.2 |
Сугестія та аутосугестія в практичній психології |
||
|
ВБ 5.3 |
Групова психокорекційна робота в практиці практичного психолога (технології та техніки) |
||
| Вибіркова компонента № 6: | |||
| ВБ 6.1 | Геронтопсихологія | Link | Link |
| ВБ 6.2 | Психодіагностика, психокорекція та психологічний супровід осіб з психічними розладами та членів їх сімей | Link | Link |
| ВБ 6.3 |
Аутоагресивна поведінка (психодіагностика, кризові втручання, психокорекційна допомога) |
||
| Вибіркова компонента № 7: | |||
| ВБ 7.1 |
Психологія адикцій |
||
| ВБ 7.2 |
Військова психологія |
||
| ВБ 7.3 |
Основи судово-психологічної експертизи |
||
| Вибіркова компонента № 8: | |||
| ВБ 8.1 |
Дитяча та підліткова психологія. Психокорекція порушень розвитку |
||
| ВБ 8.2 |
Базові навички консультування та психокорекції |
||
|
ВБ 8.3 |
Психоосвіта, психогігієна, психопрофілактика вживання алкоголю та психоактивних речовин |
||
