Google search

Бізнес-янголи - це інвестори, які вкладають власні кошти та час у численні інноваційні розробки та перспективні проєкти з метою підтримки молодих компаній.

Дуже важливою характеристикою цих компаній має бути впровадження інновацій у сферу охорони здоров’я, соціальну сферу, виробництво та інші сфери життя. Як правило, «янгол» вибирає 1 - 2 нові проєкти з 10 - 15 запропонованих, орієнтуючись на ті, які здаються потенційно вигідними. Бізнес янголи інвестують не тільки з метою отримання прибутку, а й для самореалізації власників стартапів. Багато з них знаходять велике задоволення в тому, щоб передати свій комерційний досвід молодим підприємцям, фірми яких ще знаходяться на етапі становлення.

Бізнес-янгол вкладає власний капітал в обмін на частку в бізнесі або набуває досить великий – іноді блокуючий – пакет акцій, щоб мати вирішальний голос для прийняття фінансових та управлінських рішень.

Серед янголів є досвідчені інвестори, які вже провели кілька операцій і мають досвід у підприємництві. Ці бізнес-янголи активно беруть участь в житті компанії, в яку вони вклалися. Зустрічаються колишні співробітники корпорацій, які разом з інвестицією намагаються знайти місце для свого працевлаштування. Янголами може стати й непрофесійний приватний інвестор. Зазвичай його зацікавлює проєкт або новий продукт, бажання інвестувати в нову компанію. Такі ентузіасти не відрізняються високим професіоналізмом і наявністю солідного досвіду в інвестиційній діяльності. Як правило, такі інвестори оперують невеликими сумами (приблизно $10 000). Янголи-ентузіасти часто вибирають відразу кілька напрямків для інвестування і практично не беруть участь в управлінні і вивченні профілю компаній. Найбільш цінні і бажані бізнес-янголи – це такі ангели, які не просто дають гроші, але допомагають цінними порадами та консультаціями.

В Україні існують організації, що об’єднують приватних інвесторів та інвестиційні фонди. Якщо ви звернетеся до Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA) або Асоціації приватних інвесторів України (АПІУ) і запропонуєте свій проєкт – вірогідність того, що ви знайдете тут свого бізнес-янгола, дуже висока. У Асоціацію приватних інвесторів України входять близько 50 чоловік, але, за даними експертів, насправді в Україні приватних інвесторів значно більше. Просто вони намагаються не афішувати свою діяльність.

Звісно, можна знайти бізнес-янгола для свого бізнесу також і через бізнес-контакти, професійні мережі (Linkedin, Xing, Meetup, Angel.co) та багато інших.

Можна звертатися до Європейської бізнес-асоціації (EBA), Торгово-промислових палат і т.д.

Якщо ви особисто вірите в свій проєкт і вважаєте його інноваційним, крутим, суспільно корисним – у вас усе вийде і ви знайдете однодумців.

Звісно, якщо ваш медичний проєкт передбачає IT-рішення або компоненти – це збільшує ваші шанси. Наталя Березовська, глава правління української мережі бізнес-янголів UAngel і генеральний директор компанії Detonate Ventures так пояснює високий рівень зацікавленості бізнес-янголів українськими IT-стартапами: «Чим вище ризик, тим більше може бути потенційна віддача. Сьогодні, коли прибутковість традиційних інструментів інвестування падає, такі альтернативи викликають жвавий інтерес».

Зазвичай спілкування з інвесторами відбувається на презентаційних заходах. Претенденти представляють свої проєкти, янголи оцінюють їх і вибирають відповідні варіанти. Виступи керівників стартапів тривають не більше 10 хвилин: за цей час потрібно розповісти все найважливіше про свій проєкт. Інформація про такі зустрічі постійно з’являється в Фейсбуці та інших мережах.

Отже, не думайте, що існують самі лише гранти, які в багатьох випадках отримати досить складно. Шукайте бізнес-янголів, які допоможуть вам і вашому проєкту і порадою, і фінансово.

 

Підготував Олександр Вольф, провідний фахівець відділу з міжнародного співробітництва НМАПО імені П.Л. Шупика