Google search

 
 

24 березня 2022 року кафедра терапії провела майстер-клас «Невідкладні стани в кардіології та особливості проведення реанімаційних заходів в умовах війни» (8 годин), навчались 13 слухачів.

На початку майстер-класу були розглянуті теоретичні основи невідкладних станів при серцево-судинних захворюваннях, ознаки клінічної смерті та принципи серцево-легеневої реанімації (СЛР). Детально розібрали вимоги до проведення СЛР згідно з рекомендаціями European Resuscitation Council (ERC), 2021. Розглянули роль диспетчерів у забезпечення СЛР, кроки проведення, критерії припинення, особливі моменти, можливі ускладнення. Звернули увагу на умови проведення дефібриляції, рекомендації фармакотерапії (корекція зворотних причин зупинки серця), тимчасову зупинку кровотеч. Розглянули особливості СЛР під час бойових дій: проводиться при ознаках клінічної смерті; враховується, що клінічна смерть поєднується з політравмою та масивною кровотечею; можливість надання медичної допомоги залежить від зони перебування постраждалих і пріоритетів виконання поставлених завдань. Також розібрали медичне сортування (категорії, загальний опис тяжкості стану постраждалих, об’єм лікування), зони надання медичної допомоги (безпосередньо в секторі обстрілу, тобто зоні прямої загрози, і секторі укриття) та особливості проведення СЛР у залежності від зони.

Далі слухачі попарно відпрацьовували практичні навички, решта учасників спостерігала, а викладач заповнював перевірочний лист на кожного учасника. Після проведення практичної частини був проведений дебрифінг в інтерактивному режимі, повторення кожної практичної навички. Також були змодельовані різні ситуації, коли СЛР надавалась самостійно та з асистентом, в умовах стаціонару та на догоспітальному етапі (у відповідності з наказом МОЗ №1269 від 05.06.2019 р.). Розглянуто основні типові помилки при проведенні реанімаційних заходів, критерії оцінки успішності проведення реанімації, а також оцінку ознак настання біологічної смерті.

У кінці майстер-класу була проведена оцінка набутих теоретичних знань (шляхом застосування тестових запитань і ситуаційних задач) та результатів освоєння практичних навичок слухачами (правильно виконані кроки, неправильно виконані кроки та шляхи їх усунення), підведені підсумки. Навіть для досвідчених лікарів тематичне навчання у форматі майстер-класу виявилося цікавим і корисним.

Оцініть матеріал

Актуальність матеріалу: 50% - 1 Голосів
Корисність матеріалу: 50% - 1 Голосів
Доступність матеріалу: 50% - 1 Голосів

Загальна оцінка матеріалу