Google search

 
 

21 лютого 2024 р. у Національному університеті охорони здоров’я України імені П. Л. Шупика відбулася підготовча нарада щодо впровадження концепції Mental Health Gap Action Programme (mhGAP) у післядипломну освіту. У нараді взяли участь представники ВООЗ в Україні: Дарія Юрчик, координатор напрямку імплементації mhGap; Олег Шульц, майстер-тренер mhGap; Марія Раудіна, асистент напрямку імплементації mhGAP. З боку НУОЗ України імені П.Л. Шупика в нараді взяли участь: декан медичного факультету професор Ольга Процюк, науково-педагогічні працівники кафедр, які будуть залучені до навчання, фахівець  навчально-методичного центру.   

MhGAP — глобальна програма ВООЗ, спрямована на підвищення доступу до послуг з охорони психічного здоров’я шляхом залучення медичних працівників первинної медичної допомоги до надання послуг пацієнтам із психічними розладами. Нині програма ВООЗ mhGAP є частиною пріоритетного проєкту МОЗ у межах впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською.

Настанова mhGAP та її версія для надзвичайних гуманітарних станів пропонує медичним працівникам протоколи діагностики та ведення поширених психічних розладів та інші важливі для роботи інструменти та знання. Лікарів, зокрема, навчають:

надавати допомогу особам із поширеними психічними розладами (депресія, гостра реакція на стрес, тривога, посттравматичний стресовий розлад, суїцидальна поведінка, розлади, пов’язані з вживанням психоактивних речовин, інші скарги на стан психічного здоровʼя);

ефективно комунікувати з пацієнтом та його близькими;

оцінювати пріоритетні розлади;

вести такі розлади, якщо вони легкого або помірного ступеня тяжкості, і людина не хоче йти до вузького спеціаліста (психіатра, психотерапевта, психолога);

направляти до спеціалістів та відповідних служб (наприклад соціальних служб, реабілітаційних центрів тощо).

Водночас спеціаліст не стає психіатром: якщо він бачить, що ситуація поза межами компетенції працівника первинної медичної допомоги, він направляє пацієнта до інших спеціалістів.

Навчання науково-педагогічних працівників складатиметься з 3-х етапів:

Оцініть матеріал

Актуальність матеріалу: 75% - 2 Голосів
Корисність матеріалу: 75% - 2 Голосів
Доступність матеріалу: 75% - 2 Голосів

Загальна оцінка матеріалу

Читайте також