19 та 22 грудня 2025 року на кафедрі хірургії № 1 (завідувач кафедри - заслужений лікар України, професор Сергій Саволюк) НУОЗ України імені П.Л. Шупика відбулося 2 засідання студентського хірургічного наукового гуртка.
Традиційно, засідання студентського гуртка відбувалися під час ургентних кафедральних чергувань (відповідальний хірург – завідувач кафедри, професор Сергій Саволюк) на основній клінічній базі кафедри хірургії № 1 – КНП КМКЛ № 8.
Тематика цих засідань була присвячена аспектам лапароскопічної хірургії в ургентній та плановій абдомінальній хірургії, її лікувально-діагностичним можливостям.
Під занять з гуртківцями значна увага приділяється повторенню знань з анатомії органів черевної порожнини, ознайомленню з будовою лапароскопічної операційної та принципами виконанання лапароскопічних втручань, оскільки кафедральна бригада ставить за пріоритет реалізацію малоінвазивних хірургічних підходів в клініці.
Під час чергування магістри були присутніми в операційній під час лапароскопії у пацієнтів з гострим деструктивним апендицитом та його ускладненнями, гострим холециститом, защемленою паховою грижею.
Це дозволяє наочно, наживо, демонструвати діагностичні та лікувальні можливості сучасної малоінвазивної технології в умовах невідкладної абдомінальної хірургії та поновлювати знання з абдомінальної та тазової анатомії.
Магістри також приймали участь в вечірньому обході завідувача кафедри, професора Саволюка С.І. та членів кафедральної чергової бригади (асистенти кафедри – к. мед. н. Завертиленко Д.С., к. мед. н. Дембіцький А.Р., Кругляк Є.К. та Мельничук Г.О., аспірант – Липницький В.В., інтерни – Трушик К.І., Карабаєв І.Д.) всіх пацієнтів 2-х хірургічних відділень та ВАІТ.
Системне та систематичне залучення магістрів нашого університету до практичної роботи наших клінічних кафедр дозволяє послідовно реалізовувати стратегію формування клінічного мислення, застосовувати отримані знання з анатомії в практиці, бути дотичними до цілодобової роботи ургентної хірургічної бригади та клініки, готуючись до наступного пропедевтичного, нозологічного та синдромного навчання на старших курсах та визначати акценти щодо майбутньої спеціалізації.


